Lægen skal være god og tæt på

Derfor skal vi kæmpe for retten til familielægen, som ikke bare kender dig, men som også kender resten af din familie. Jeg tror på, at din behandling hos lægen bliver bedre, hvis lægen ikke bare kender dig, men også kender sygdomshistorikken i familien. Derfor er det vigtigt, at vi kæmper for retten til familielægen.

Behandlingen skal være mere lokal
Vi skal også kæmpe for et mere lokalt og sammenhængende sundhedsvæsen. Når vi bliver syge så er vores første kontakt med sundhedsvæsenet som regel vores egen læge. I mange tilfælde er det dog ikke vores egen læge, der færdigbehandler os, men i stedet bliver vi sendt videre i systemet. Det vil jeg gerne ændre på. Vi skal give vores almen praktiserede læger muligheden for at behandle flere patienter tæt på, uden at vi går på kompromis med kvaliteten i behandlingen. Det kan lade sig gøre. Og på den måde skaber vi et mere nært og lokalt sundhedsvæsen. Det tror jeg på giver tryghed, og en tryghed som er vigtig for vores fælles sundhed.